مقایسه انواع حفاظ دیوار

مقایسه انواع حفاظ دیوار

مقایسه انواع حفاظ دیوار

حفاظ شاخ گوزنی در مقایسه انواع حفاظ دیوار

مقایسه انواع حفاظ دیوار : گوزن همیشه به شاخ های قوی که دارد شناخته می شود و این شاخ ها در هر رشته ای شاخصه ای ایده پذیر برای قشرهای شغلی خاص بوده است. متعاقبا باید بگویم همان طور که از نامش بر می آید ایده حفاظ شاخ گوزنی هم از شاخ های تنومند گوزن گرفته شده. شاخ هایی که از او در برابر هتاکان حمایت می کند.

شاخصه ی گوزن، شاخ های تنومند و در هم پیچیده ای است که به صورت یک حفاظ روی سرش رویده. شاخ هایی که از نظر هنری و زیبایی همیشه مورد توجه هنر دوستان و مشاغل مختلف بوده است. ایده ی ساخت حفاظ شاخ گوزنی هم از همین خصیصه گرفته شده است. حصاری که عبور از آن دشوار و مانعی به غایت محکم به نظر می رسد. تا جایی که مورد تایید ناجا شناخته و ایمنی اش تضمینی دانسته شده است.

زیبایی منحصر به فرد

از قدیم الایام مردم شاخ های گوزن را به عنوان وسیله ای تزئینی می شناختند که با آویختنش روی دیوار از آن یک قاب خیره کننده می ساختند. امروزه این کار ضد حقوق حیوانات است و ناپسند؛ اما حفاظ شاخ گوزنی تبدیل به یک جایگزین محبوب شدند که با قرار گرفتن بالای دیوار ها جدا از مزیت های بصری، امنیت خانه ها را حفظ کردند. امکان عبور از میله های آلمینیومی آن غیر ممکن بوده و کسی که قصد عبور از آن را داشته باشد، میان شاخه های انبوهش گیر می افند.

مقایسه انواع حفاظ دیوار

حفاظ بوته ای

در مقایسه انواع حفاظ دیوار لازم است که از حفاظ بوته ای نیز بگوییم. این حفاظ از خار مغیلان ایده گرفته شده. گذشتگان ما نیز برای حفاظت از خانه هایشان، از بوته های خار استفاده می کردند. چه بسیار کوشک ها و قلعه هایی که با کندن خندق های پر خار، از شر دشمن ها در امان مانده بودند.

این روزها نیز حفاظ بوته ای که فلز ها و میله هایش مثل خار در هم تنیده، دیوار ها را حراست و حفاظت می کند.

در هر متر حفاظ بوته ای ۸۰ الی ۱۰۰ شاخه برنده و در هم تنیده قرار گرفته. شاخک هابا یک شبکه در هم فرو رفته عبور را غیر ممکن می سازند. حفاظ بوته ای در برندگی دست کمی از چاقو و در ایمنی دست کمی از حفاظ شاخ گوزنی ندارد؛ اما از نظر زیبایی حفاظ شاخ گوزنی محبوب تراست.

 

حفاظ بوته ای

حفاظ نیزار

حفاظ نیزار همانطور که از اسمش مشخص است شبیه یک نیزار بسیار زیبا است. این مدل حفاظ از لحاظ زیبایی قابل قیاس با دو نوع حفاظ قبلی نیست. ازاین لحاظ برتری خاصی نسبت به بقیه حفاظ ها دارد. جدا از تامین امنیت یک نوع دکوراسیون ساختمان نیز به حساب می آید. طراحی و ساخت حفاظ نیزار یا سرنیزه بسیار زیبا و ایمن است.

 

ایده ساخت حفاظ نیزار ایده ساختش از نیزارها گرفته شده است. تمام شاخه های آن رو به بالا است و امنیت مختص به خود را دارد. حفاظ نیزار از نظر زیبایی یک سر و گردن از حفاظ های فوق الذکر بالا تر است و از لحاظ امنیت نیز تضمین شده است. چرا که با وجود تراکم و فرم نیزاری که دارد امکان دست انداختن و بالا رفتن از دیوار را صفر می کند. در واقع نکته مهم در مورد حفاظ نیزار در این است که خلاف حفاظ های دیگر، میلگرد ها مستقیما به شاسی جوش می خورند.

در حفاظ نیزار میلگرد ها به صورت هلالی شکل در ردیف های متقارن نصب می شود و یکی از چشم نواز ترین حفاظ های روی دیوار را ایجاد می کنند.

حفاظ نیزار

حفاظ سر نیزه ای

حفاظ سر نیزه ای قدمتی چند صد ساله دارد. از قدیمی ترین حفاظ های روی دیوار است که تولید شده و علی رغم قدمت زیادش هنوز در بین حفاظ های دیواری جایگاه خود را به جد حفظ  کرده. این قدمت از آن حفاظی ساخته که مناسب برای خانه هایی با طراحی کلاسیک است.

به خاطر ظاهر ساده و قدیمی به آن نرده روی دیوار نیز می گویند.

حفاظ سر نیزه ای را به نازیبایی نقد کرده اند؛ اما نمی توان از فاکتور ایمنی آن گذشت. نیزه هایی که با نظم و الگوریتمی پیوسته کنار هم قرار گرفته اند و محافظ جان و مال شما هستند.

 

مقایسه انواع حفاظ دیوار

حفاظ لیلیوم

اگر بخواهیم حفاظ لیلیوم را شرح بدهیم باید در یک کلام بگوییم که حقاً آن حفاظ سلطنتی است!

در مقایسه انواع حفاظ دیوار ، حفاظ لیلیوم جایگاه ویژه ای دارد. فاکتور های زیبایی و امنیت در این حفاظ به سر حد خود رسیده و یکی از خاص حفاظ هایی است که ساخته شده است. ایده آن را از باغ گل های لیلیوم گرفته اند چرا که گل لیلیوم جدا از زیبایی چشم گیری که دارد، به دلیل تراکم گل ها عبور آن ساده نمی باشد.

ارتفاع این حفاظ به دلخواه طراحی و ساخته می شود و از پرکاربرد ترین حفاظ هایی است که طراحان و یا معماران آن را به کار می گیرند.

 

مقایسه انواع حفاظ دیوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *