حفاظ شاخ گوزنی

مقایسه حفاظ سر نیزه ای و حفاظ شاخ گوزنی

مقایسه حفاظ سر نیزه ای و حفاظ شاخ گوزنی

مقایسه حفاظ سر نیزه ای و حفاظ شاخ گوزنی : همه ما می دانیم که از موثر ترین راه ها برای جلوگیری از ورود افراد بیگانه و یا به تعبیری سارقین، حفاظ روی دیوار است. حفاظی که امنیت و آسایش ما را تامین می کند. به طور کلی حفاظ ساختمان در سه گروه

  • حفاظ دیوار
  • حفاظ درب ( درب آکاردئونی )
  • حفاظ پنجره ( حفاظ پنجره ساده و حفاظ پنجره فرفورژه )

قرار می گیرد.

برکسی پوشیده نیست که همین دسته بندی هم به  هم انواع و دسته های خاص خود تقسیم می شود، برای مثال همین حفاظ دیوار در دسته های حفاظ شاخ گوزنی حفاظ بوته ای حفاظ سرنیزه ای حفاظ لیلیوم حفاظ نیزار جای می گیرد.

در ادامه مطلب یکی از کهن ترین حفاظ ها یعنی حفاظ سرنیزه ای را با یکی از محبوب ترین آن ها یعنی حفاظ شاخ گوزنی مقایسه خواهیم کرد.

حفاظ شاخ گوزنی از جمله حفاظ های نسل جدید است که به خاطر ساختار زیبای خود و همچنین ویژگی لمبر یا لرزان بودنش، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته. این حفاظ با لغزندگی خاص خود یکی از مطمئن ترین حفاظ ها و برای یک سارق نامطمئن ترین دست آویز برای بالا رفتن از آن به شمار می رود.

  1. حفاظ شاخ گوزنی از حفاظ سر نیزه ای زیباتر است. میله ها بلند و شبیه نیزه ی حفاظ سرنیزه ای ملال انگیز و کسل کننده به نظر می رسند؛ اما در حفاظ شاخ گوزنی به خاطر ایده ای که از شاخ گوزن گرفته شده، اینگونه دیده نمی شود. اجداد ما نیز از شاخ های گوزن برای زینت دیوار استفاده می کردند و حالا ما از استراکچر خاص  آن علاوه بر ایمنی در زیباسازی دیوار ها نیز استفاده می کنیم.
  2. حفاظ سرنیزه ای ارتفاع دیوار را بیشتر می کند ولی حفاظ شاخ گوزنی با سرهای بسیار تیزش مانعی است برای نزدیک شدن افراد.
  3. حفاظ شاخ گوزنی از حفاظ سرنیزه ای ارزان تر است. به دلیل سنگینی حفاظ سرنیزه ای و متعاقباً استفاده بیشتر متریال در آن، این حفاظ از حفاظ شاخ گوزنی گران تر تمام می شود.
  4. حفاظ شاخ گوزنی عریض تر است و همین نکنه باعث می شود تا سارق حتی نتواند به دیوار دست بیاندازد!
  5. حفاظ سر نیزه ای برای دیوار های کوتاه مناسب تر بوده و از حفاظ شاخ گوزنی بهتر عمل می کنند. اما از آن جایی که این حفاظ باز هم نقایص خود را دارد، ما در حفاظ صانعان حفاظ مدرن را طراحی و ساخته ایم. حفاظی که از تلفیق دو حفاظ سرنیزه ای و حفاظ شاخ گوزنی ساخته شده و ایمنی آن بی نظیر است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *