نرده حفاظ نیزار

چیزهایی که در رابطه با تراکم حفاظ نیزار به شما نمی گویند!

از متداول ترین سوالاتی که در زمینه ی خرید یک حفاظ دیوار خوب پیش می‌ آید، تراکم حفاظ است. تراکم یک حفاظ می تواند باعث ایمنی و یا نا امن بودن آن شود. بنابراین تنها استفاده از مولفه ای به نام حفاظ دیواری نیست که برای تان امنیت را به ارمغان می‌ آورد‍! باید به فاکتور های مهم دیگری مانند تراکم و ارتفاع و جنس آن نیز توجه ویژه ای داشت. در این بخش می‌ خواهیم در رابطه با تراکم استاندارد حفاظ نیزار صحبت کنیم.

تراکم حفاظ نیزار چیست؟

به تعداد شاخه های اصلی در یک طول دو متری تراکم می‌گویند. یک طول دو متری را در نظر بگیرید که روی آن شاخه هایی کاشته شده است‌‌ ، این همان تراکم است. هر چه تعداد این شاخه ها بیشتر باشد متعاقباً فاصله بین آن ها کمتر می شود.

گفتنی است که از مهمترین مزایای حفاظ نیزار این است که تمام شاخه ها به بدنه شاسی جوش می خورد و شاخه های اصلی آن از بالا به هم جوش می خورند؛‌ در نتیجه نقاط جوش کمتری نسبت به حفاظ های دیگر دارد. این مسئله باعث شده که احتمال شکسته شدن و فرسودگی این حفاظ نسبت به سایر کمتر باشد.

تا اینجا فهمیدیم که منظورمان از تراکم حفاظ نیزار دقیقاً چیست و این تراکم به چه صورت روی شاسی جوش خورده است. حالا با اصلی ترین سوال مواجه می شویم : تراکم حفاظ نیزار باید چقدر باشد؟ 

غالباً می شنویم که هر چقدر تراکم حفاظ بالا تر باشد، ایمنی آن نیز بالا تر می رود. اما این طور نیست. حفاظ هایی مثل حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ نیزار از آن دسته حفاظ ها هستند که اگر تراکم آن بیشتر از حد استاندارد باشد، ‌تبدیل به یک سکوی پرتاب برای سارقان می شوند. زمانی که تراکم حفاظ نیزار بالا تر از استاندارد های تعیین شده باشد، یک دزد به راحتی می تواند روی آن پتو یا موکتی پهن کند و مانند زمینی صاف از روی آن بگذرد! آن چه که ایمنی این حفاظ را حفظ می کند،‌ حالتی است که سارق را درون خود به چالش می کشاند و امکان عبور را نمی دهد.

البته اگر تراکم پایین تر از این حد استاندارد باشد نیز، به راحتی می توان از آن گذشت. اینجاست که با قانون طلایی اندازه های استاندارد رو به رو می‌شویم.

البته شایان ذکر است که این نوع حفاظ به دلیل بلند و کوتاه بودن شاخه هایش و همین طور تیز و برنده بودن لبه های آن امکان عبور هر نوع فرد غیرمجازی را به صفر می رساند.

شاخه های حفاظ نیزار که به صورت منظم و به سمت بالا هستند باعث مرتب و زیباتر دیده شدن نرده ها می شود. از این رهگذر عامل قویی برای زیبا سازی محیط اطراف نیز به شمار می روند.

اگر بخواهیم به طور مختصر و مفید مزیت این حفاظ را در برابر حفاظ های دیگر بیان کنیم باید بگوییم که به دلیل نقطه جوش های کمتری که در تراکم حفاظ نیزار به کار رفته است،‌ مقاومت حفاظ نیزار نسبت به سایرین زیاد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *